Terug naar de homepagina
Servicedesk Engineer Gent

Functieomschrijving

De ICT Servicedesk garandeert de dagelijkse ondersteuning aan onze eindgebruikers op al hun professionele locaties.

Junior of Medior First Line Servicedesk Engineer

  • Je bent verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten die zich stellen alsook voor het aanbieden van dienstverlening zoals software installaties, gebruikersbeheer, etc.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de eindgebruiker.
  • Je ziet erop toe dat al onze medewerkers optimaal kunnen beschikken over betrouwbare ICT functionaliteiten.
  • Je registreert gemelde incidenten in onze ticketingtool.
  • Je analyseert deze incidenten en lost deze efficiënt op aan de hand van de beschikbare procedures.
  • Je garandeert een hoge beschikbaarheid.
  • Je staat ook in voor een goede opvolging van bestaande incidenten.

Medior Second Line Servicedesk Engineer

  • Jouw hoofdtaak is ondersteuning verschaffen aan de First Line collega's wanneer zij zich op onbekend terrein begeven. Hiervoor doe jij beroep op je parate kennis.
  • Je behandelt ook incident-tickets dewelke aan de Second Line worden toegewezen. Je voorziet een oplossing voor de eindgebruiker of je levert een verdere grondige analyse aan onze Third Line teams.
  • Bij gelegenheid kan je ingeschakeld worden in ons projectteam om technisch inzicht te bieden, of een implementerende rol te vervullen.
  • Je word ook ingeschakeld in het permanentieteam dat 24/7 ondersteuning voor de eindgebruikers voorziet.

Profielomschrijving

  • Als Servicedesk Engineer genoot je (bij voorkeur) een (hogere) ICT-opleiding, herscholing of ben je gelijkgesteld door ervaring.
  • Je hebt voor de mediorfuncties minimum 2 jaar ervaring in een ICT-functie.
  • Als junior First Line Engineer heb je een stevige basiskennis van Microsoft Office, Active Directory, Exchange en netwerken.
  • Als Medior First Line Engineer heb een grondige kennis van Active Directory, Exchange, Networking, SCCM, O365 en bureautica apps.
  • Je beschikt over de nodige dosis parate kennis en logisch redeneervermogen terwijl je ook de geijkte procedures kan volgen.
  • Je leert snel bij en een breed scala van applicaties en tools schrikt je niet af.
  • Je schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden samen met je stressbestendigheid zijn je troeven.
  • Je werkt steeds oplossingsgericht en hecht veel belang aan klantservice.
  • Voor de functie Medior Second Line Servicedesk Engineer  heb je ervaring met networking, user- en werkplekbeheer alsook met windows server roles, specifiek active directory, exchange en SCCM. Bovendien beweeg jij je comfortabel doorheen de verschillende aspecten van het ITSM-landschap.

Aanbod

  • De Stroomlijn biedt je als Servicedesk Engineer een boeiende en technisch uitdagende functie binnen een dynamische en zelfsturende omgeving.
  • Je ontvangt een motiverend salarispakket in functie van je ervaring, aangevuld met tal van extralegale voordelen. Verder maken we gebruik van een performantiesysteem met financiële doorgroeimogelijkheden.
  • Daarnaast krijg je een gevarieerd takenpakket waar voorstellen en initiatieven geapprecieerd worden.
  • Je werkt voornamelijk in een dagregime met af en toe een vroege shift (06.00u -14.00u).
  • Onze vestiging is goed bereikbaar met het openbaar vervoer en we stellen een uitgebreid mobiliteitsplan ter beschikking.

Keywords

Solliciteer voor deze vacature